Dallara WSL 302
Az autó a F302 tipusú idei fejlesztésû
Formula 3-as autó továbbfejlesztése, annak
érdekében, hogy a nagyobb teljesítményû
motorból nagyobb sebességet tudjunk elérni.
A fõ különbségek:
- teljesen új aerodinamika
- új alsó szárny
- új, magasabb oldaldobozok,
- új hátsó diffuzor
- új motorburkolat
- új elsõ- és hátsószárny
pozició
- szélesebb test
- mûanyag szoknya alul
- 6 sebességes szekvenciális váltó
- szélesebb nyomtáv elöl-hátul
- nagyobb hûtõk
- más féltengely és lengõkarok
- más motorcsatlakoztatás
- kerék biztonsági kábelek
Az autó az új 2 literes AER motor használatához
kialakított.
Technikai adatok
Tipus: Nyitott kerekes, együléses, nyitott fülkés,
elsõ- hátsó szárnyak, szívó
hatású aljkiképzés
Váz: vegyes kialakítású karbon-kevlar-Al-méhsejt
Felfüggesztés elöl: nyomórúd és
mono lengéscsillapító
Felfüggesztés hátul: nyomórúd és
iker lengéscsillapító
Súly: 560 kg vezetõvel együtt
Tengelytáv: ~2695 mm
Nyomtáv elõl: ~1570 mm
Nyomtáv hátul: ~1520 mm
Váltó: Hewland 6 sebesség+hátramenet
szekvenciális
Motor szállító: AER
Kerekek: Speedline 11" és 12.5"
Fékek: Brembo tárcsák és betétek
Lengéscsillapító: Koni
Kormány: Sparco
Tûzoltó: Lifline
Üzemanyag tank: Premier
Szûrõk: Fiaam
Akkumuklátor: Gates
Hûtõ: Behr
Motor
A motor 2000 köbcentiméteres, négyhengeres, soros
elrendezésû szívó motor, 250 LE maximális
teljesítménnyel az Advanced Engine Research (AER)
által fejlesztve. Turbófeltõltõs változata
a Le Mans-i 24 órás és az Amerikai Le Mans
Széria versenyein 550 LE-vel szerepel. Szívó
változatát is lehet 300 LE-ig fejleszteni amire a
késõbbiekben esetleg sor is kerülhet majd, de
jelenleg a motor 7000 km-t tud felujítás nélkül
teljesíteni, ami rendkívül kedvezõ a hasonló
teljesítményû versenymotorokhoz képest.
(Összehasonlítás képpen: a Nissan 250
LE-s motorja csak 3500 km-t tudott felújítás
nélkül megtenni.) Emellett a súlya mindössze
85 kg ami a legkönnyebb a 2000 cc motorok között.
|