2006
A Material Kupát megelőző
csütörtöki tesztnapon nem vett részt csapatunk,
hiszen versenyautóinkon számos
állítást kellett végezni, az enyémen
például - amellyel Angela Vilarino nemrég a nagyon rövid
trier-i hegyipályán megrendezett EB-futamon állt
rajthoz - az áttételeket kellett
módosítani. Kihasználtam tehát a
kínálkozó kényszerű szabadidőt, és
lesétáltam a pálya Mansell-kanyarja mellé,
hogy tanulmányozzam versenytársaim
kanyartechnikáját. Őszintén szólva,
rendkívül meglepett, hogy kívülről
szemlélve mennyire látványos az egész.
Életemben először figyeltem a pálya közvetlen
közeléből az eseményeket, és be kell hogy
valljam: hátborzongató érzés, az ember a
cockpit mögött teljesen másként éli
át az egészet. Talán kedves olvasóim
számára is hihetetlenül hangzik, de korábban
nem is gondoltam volna, hogy a Mansell-kanyar előtti emelkedő ilyen
meredek...
Pénteken aztán már nem volt idő a merengésre, és az időmérőn 1' 48.840-et
futottam, mégpedig egy rendesen bekoptatott, 45-50 körös gumival. Az
időeredményem ezredre azonos volt Pödör Balázséval, és a szabályok
szerint ilyenkor az indulhat az előrébb levő rajtkockából, aki az időmérő edzés
folyamán előbb érte el ezt az eredményt. Ez pedig én voltam, és az így
megszerzett második rajtkocka számomra azt bizonyította, hogy megtaláltuk a jó
irányt. Mi több, a versenyen is arra számítottam, hogy Channoch Nissany
mögött sikerül megtartanom a második helyet a 14
kör alatt. Sajnos nem így történt, és
ezt jórészt a saját számlámra
írom: a célegyenes végén nem voltam kellően
erőszakos, és Pödör előzési
szándékát is későn vettem észre. A
célegyenes elején ugyanis még azt láttam a
tükörben, hogy megnyúlik köztem és a
Renault között a távolság, az egyenes
végi féktávon pedig már csak akkor vettem
észre Balázst, amikor már mellettem volt. A mai
napig dühös vagyok, és akkor, ott is
eléggé elborult emiatt az agyam. Az igazság az,
hogy a tavalyi Material Kupán Eszenyi Lászlóval történt célegyenes végi ütközésem óta nem vagyok
eléggé rámenős a pálya ezen pontján, és ez a tudatalatti gát most megbosszulta
magát. Érdekességként említem meg, hogy nálunk, a Szász Motorsportnál
úgynevezett egészségügyi telemetriát is alkalmazunk, ami azt jelenti, hogy
Channoch-on, Biancán és rajtam EKG-szerű diagnosztikai eszközök vannak a
versenyek során. Nos, az említett Pödör-féle előzésnél a műszer 200-as pulzust
mutatott ki nálam...
Ha már egészségügyi dolgokról beszélünk, hadd fejezzem ki köszönetemet dr.
Pál Zoltán sportorvosnak, aki az évad eleje óta kellően "rendberakott". Az ő
tanácsai eredményeképpen most sokkal fittebbnek érzem magam, kevesebb és
gyengébb cigarettát szívok és a napi kávé-adagomat is csökkentettem.
A vasárnapi időmérő edzésen
ismét 1' 48-at futottam, méghozzá az előző nap
használt gumi-garnitúrával, míg
Pödör 1.49-et ért el. Minden adott volt tehát
egy jó futamhoz: második rajtkocka, szép idő
és a rajtrácsra ígyekezvén az autó
is szépen muzsikált alattam. Egészen a
sikánig, ahol azt hallom, hogy elkezd "hablatyolni" a motor.
"Nincs benne benzin?" - kérdeztem magamtól, mert
hallottam, hogy dolgozik a benzinpumpa, ahogy kell. Bejöttem a
boxba, mondom a fiúknak, hogy mit érzek, erre ők azt
válaszolják, hogy most töltötték tele az
autót. A boxutca közben már bezárt, de
reménykedtem benne, hogy Channoch után - akinek
szintén gondjai támadtak a felvezető körben - el
tudok majd rajtolni a boxutcából. Már a BOVI
szerelői is átjöttek segíteni, amikor kiderült,
hogy a nagyobbik benzinpumpa - kettő van az autóban - ment
tönkre; amit én hallottam, az a kisebbik
búgása volt. Kész, vége! A csapat is,
Szász Laci is rendesen el volt kenődve a történtek
miatt, de én azt mondom, hogy a technikai sportban ennyi
belefér. Így is rendkívül büszke vagyok
a Coloni-Nissan megbízhatóságára, hiszen
másfél év alatt először történt
vele ilyen malőr.
Kénytelen vagyok tehát - a
bajnokság felénél járunk - ezt a futamot
minuszolni az éves értékelésben, de a
vasárnap elvesztett esetleges 8 pont sokkal
kevésbé bosszant, mint a szombaton
odaajándékozott három. Mindezek ellenére
nagyon jó kis hétvége volt a "Material",
és a Szász Motorsport - Channoch két
győzelmével és Bianca szép
teljesítményével - már csak fél
ponttal van lemaradva a csapatversenyben a BOVI-tól.
Remélhetőleg a soron következő Mátrai Hegyiversenyig
én is lenyelem a békát, és szép,
szabályos pulzusszámmal gördülök majd a
rajtelőkészítő helyre!
Addig is mindenkit üdvözöl:
Fekete Krisztián
|